הסקר מצא: שיעורי התעסוקה החרדים גבוהים מנתוני הלמ"ס

שטח כלכלי No Comments on הסקר מצא: שיעורי התעסוקה החרדים גבוהים מנתוני הלמ"ס

ד"ר גלעד מלאך, ראש התכנית לחרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה ב"שטח כלכלי": "שיעורי התעסוקה של גברים חרדיים לפי הסקר שעשינו גבוהים יותר מהנתונים של הלמ"ס. יתכן שגברים בחרו לדווח שהם לא עובדים"

צילום: באדיבות המצלם
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר גלעד מלאך, ראש התכנית לחרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה שוחח עם צבי טסלר ב"שטח כלכלי", על שיעורי התעסוקה בקרב חרדים: "שיעורי התעסוקה של גברים חרדיים לפי הסקר שעשינו גבוהים יותר מהנתונים של הלמ"ס. אצל הנשים לא היה הבדל. יתכן שגברים בחרו לדווח שהם לא עובדים. אולי בגלל שחלק עובדים מגיל צעיר ואסור להם להצהיר על כך או תוך כדי הכולל".

הוא התייחס לנתונים שעלו מהסקר, לפיו גם בקרב המגזר החרדי נרשמה עליה בהכנסות: "ההסבר שלי הוא שיש עלייה בשכר ובתעסוקת נשים. הייתה גם הגדלה בתמיכת ממשלתיות. לצד זאת הייתה עלייה ביוקר המחיה, עלייה דרמטית במחירי הדירות ותשלומי משכנתאות. ויש לכך השפעה משמעותית".

ביחס לנושא לימודי הליבה, הסביר: "ההנחה היא שבעיקר לימודי היסוד – עברית, אנגלית ומתמטיקה, הלימוד שלהם בגיל צעיר הוא בסיס טוב וחיוני להשתלבות איכותית בתעסוקה בעתיד. ולכן זה מאוד חשוב מבחינת משרדי הממשלה ללחוץ על המוסדות שילמדו. יש גם הרבה מחקרים שגיל צעיר הוא מתאים לרכישת שפה".



0 תגובות